no-img
طرح 20

رازهای طرح لایه باز گرافیکی که باید بدانید⭐️ - طرح 20

طرح 20

ادامه مطلب

DOC
رازهای طرح لایه باز گرافیکی که باید بدانید⭐️
doc
می 20, 2023

رازهای طرح لایه باز گرافیکی که باید بدانید⭐️


طرح لایه باز فتوشاپ

 

طرح لایه باز چیست؟

طرح گرافیکی در اصل فایلی است که تمام اجزاء آن در نرم افزارهای مربوط به طراحی قابل تغییر است. امروزه با آنلاین شدن هرچه بیشتر کسب و کار ها گستره ی تبلیغات نیز بزرگ تر شده است و نیاز به تبلیغات و بهره بردن از کلید موفقیت در هر کاری است.

پایه و اساس هر تبلیغاتی یک طرح گرافیکی است. هرچه این طرح جذاب تر و بهتر باشد مخاطب شما را بیشتر به سمت خودش جلب می کند.

 

در گذشته شما باید برای یک طرح کارت ویزیت ساده به چاپ خانه ای مراجعه می کردید و آنجا با شلوغی و ازدحام مراجعین و سر و کله زدن با طراح هایی که وقت کافی برای خلق یک طرح جذاب را برایتان نداشتن مواجه می شدید.

 

امروزه با یک جست و جوی ساده عبارت طرح کارت ویزیت  در گوگل به بانک عظیمی از طرح های متنوع همچون سایت طرح 20 دسترسی پیدا می کنید.

همانطور که در اول بحث گفتیم، طرح لایه باز در اصل فایلی است که آماده چاپ و تغییرات می باشد. فایل های تغییر پذیر یا به اصطلاح   Ready to Print به شما این امکان را می دهد تا با کوچک ترین دانش طراحی نیاز خودتان را بر طرف نمایید.

 

حداقل دانش طراحی یعنی بتوانید نام و اطلاعات مربوط به خودتان را در طرح تغییر بدید و اگر رنگی مد نظرتان باشد به آن اعمال کنید که در ادامه  به صورت تصویری به شما نشان خواهیم داد.

 

مزایای استفاده از طرح لایه باز چیست؟

  • سهولت در استفاده

  • خلاقیت

  • هزینه پایین

  • تنوع

طرح های لایه باز کاربرد های زیادی دارند و شاکله اصلی تبلیغات یک کسب و کار را تشکیل می دهند. صاحبان کسب و کار به راحتی می توانند با جست و جو در سایت های فروش طرح لایه باز نیاز تبلیغاتی خودشان را برطرف کنند. 

 

  • سهولت در استفاده

سهولت در استفاده از طرح های لایه باز یکی از مزایای مهم این فایل های گرافیکی به حساب می آید.

حتما نیازی نیست که شما کار با نرم افزارهای طراحی را بلد باشید بلکه شما با خرید طرح های لایه باز و تحویل آن به مراکز چاپ می توانید تغییرات مورد نظر خودتان را روی آن اعمال نمایید. 

 

  • خلاقیت

با توجه به تعداد زیاد سایت های فروش طرح لایه باز و رقابت شکل گرفته شده بین آن ها؛ خلاقیت در طراحی و خلق یک اثر متفاوت می تواند کلید موفیت آن وبسایت باشد.

 

شما به عنوان خریدار می توانید از این رقابت پیش آمده بین وبسایت های طراحی، به نفع خودتان استفاده و از طرح هایی که خلاقانه طراحی شده اند، استفاده نمایید.

 

  • هزینه پایین

یکی دیگر از مزایای طرح لایه باز هزینه کمی است که شما برای آن پرداخت می کنید.

با افزایش هزینه ها قیمت تمام شده یک طرح گرافیکی که به صورت اختصاصی برای شما طراحی شود، می تواند رقم خیلی زیاده باشد در صورتی که شما با کمک طرح های تغییر پذیر که هزینه بسیار پایینی دارند به راحتی نیاز تبلیغاتی کسب و کارتان را رفع نمایید.

 

  • تنوع زیاد موجود

تنوع زیاد موجود در طرح لایه باز دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

 

شما به عنوان یک کسب و کار باید با تبلیغات بیزینس خودتان را به دیگران معرفی نمایید. تبلیغات چاپی بهترین و ارزان ترین گزینه ها است.

 

نکته حائز اهمیت خاص بودن و جذاب بودن تبلیغ چاپ شده شما می باشد که با کمک این طرح ها و تنوع فراوان آن ها، این مهم شدنی است.

 

مزایای طرح لایه باز

 

دومین نکته ای که شما باید در مورد فتوشاپ بدانید فرمت رنگ بندی طرحتان است. دو فرمت رنگ بندی کاربردی موجود فرمت های RGB و CMYK می باشد.

 

فرمت RGB و CMYK  چیست؟

اسکنر ها و دوربین های دیجیتال تصاویر را از ترکیب سه رنگ قرمز (RED)، سبز (GREEN) و آبی (BLUE) خلق می کنند. کامپیوتر ها و مانیتور های شما از این فرمت برای نشان دادن تصویر بهره می برند.

 

RGB ار جی بی

 

اما در مرحله چاپ در چاپ خانه ها دستگاها از چهار رنگ اصلی برای خلق تصویر استفاده می کنند فیروزه ای (Cyan)، سرخابی یا ارغوانی (Magenta)، زرد (Yellow) و رنگ سیاه (Black) که به اختصار CMYK نامیده می شوند.

 

CMYK چیست

 

در فرمت RGB رنگها براق تر و شفاف تر نسب به فرمت CMYK نمایش داده می شوند. تمامی فایل های لایه باز و آماده چاپ باید با فرمت CMYK طراحی شوند در غیر این صورت هنگام چاپ شاهد تغییر در رنگ بندی و افت کیفیت چاپ خواهیم بود.

 

 

فرمت Tiff در فایل لایه باز چیست؟

 

فرمت تیف یکی از کاربردی ترین فرمت های خروجی مورد استفاده در چاپ خانه ها می باشد.

 

این فرمت علاوه بر اینکه حجم اصلی فایل شما را پایین می آورد روی کیفیت فایل نیز هیج تاثیر منفی نمی گذارد و مشکل باز نشدن دیگر فایل های خروجی همچون فرمت PSD را از بین می برد.

 

از آنجایی که اکثراً با فرمت PSD به عنوان فرمت طرح های لایه باز آشنایی دارند اما فرمت Tiff یک فرمت عالی برای آن به حساب می آید به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت کار فرمت طرح های موجود در سایت طرح 20 به صورت تیف می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این فرمت می توانید ویدئویی که توسط تیم سایت ما آماده شده است را مشاهده نمایید.

 

 

آموزش استفاده از فرمت TIFF در فتوشاپ

 

نحوه استفاده از فایل لایه باز

 

بعد از باز شدن فایل لایه باز در نرم افزار فتوشاپ اولین نکته ای که باید دقت کنید فرمت رنگ بندی طرح می باشد که در تصویر زیر مشخص شده است

 

 

اکثر سایت ها برای کاهش حجم فایل خروجی چشمی سمت چپ بخش لایه ها در اکثر فایل های گرافیکی را خاموش می کنند که برای فعال شدن چشمی لایه ها هموچون تصویر زیر کافی است بر روی آن راست کلیک کرده و یا چشمی تمامی لایه ها را با کلیک کردن روشن کرد.

 

 

نکته دیگر حاشیه گذاری برای حذف در برش است که این نکته یکی از مهمترین نکات لازم در آماده سازی فایل برای ارسال به چاپ خانه می باشد.

برای رفع مشکل بریده شدن طرح در هنگام چاپ بهتر است به میزان نیم سانتی متر از تمام جهت در فایل طراحی شده، خط برش تعریف کنید تا در هنگام برش طرحتان دچار آسیب نشود.

 

 

قسمت های آبی کم رنگ در تصویر بالا در برش از بین می روند.

قابلیت اصلی طرح لایه باز قابل تغییر بودن آن است. اگر شما کمی فتوشاپ بلد باشید به راحتی می توانید اسم و اطلاعات خودتان را با کمک ابزار نوشتار در فتوشاپ (T) تغییر بدید و رنگ نوشته ها را نیز تغیر دهید.

 

طرح فتوشاپ

 

و در نهایت با سیو کردن فایل از زبانه File قسمت Save as فایل لایه باز خودتان را آماده چاپ و تحویل به چاپ خانه کنید.

ولی اگر آشنایی با فتوشاپ ندارید و یا اصلا وقت انجام تغییرات را ندارید . اصلا نگران نباشید چون سایت طرح بیست برای شما تغییرات مورد نظر را با کمترین هزینه اعمال خواهد کرد. فقط کافی است از طریق واتساپ با تلگرام با شماره 09196826186 با ما در ارتباط باشید .

می توانید جهت مشاهده نحوه سفارش طراحی و چاپ به این مقاله مراجعه کنید.

 

سفارش چاپ

 

 

 

( جمع بندی و سخن آخر )

در این مقاله آموختیم که طرح لایه باز چیست و چه گونه می توانیم با کمک آن و دانش کمی از فتوشاپ به راحتی نیاز طراحی خودمان را بر طرف نماییم.

 

Loader image

خیر. طرح های گرافیکی فقط در سیستم و با نرم افزار فوتوشاپ قابل تغییر است . همچنین فتوشاپ آنلاین یا اپلیکیشن آن قابلیت باز کردن این فرمت ها را در گوشی موبایل ندارد.

بله . فایل تیف لایه بسته، معمولا به دلیل بسیار کم حجم بودن و همچنین ثابت بودن المانها پس از نهایی شدن طراحی توسط طراحان برای ارسال به چاپ خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

هیچ فرقی بین این دو فرمت خروجی در کیفیت وجود ندارد و فقط حجم آنها متفاوت است.

بله. ما بر روی طرح های موجود در سایت طرح بیست با هزینه بسیار کم و همچنین هر طرح دیگه ای در اینترنت که مد نظر شماست به سفارش شما تغییرات اعمال می کنیم.

شما برای سفارش کافیه به واتس اپ یا تلگرام ما پیام ارسال کنید تا همکاران ما سریعا پاسخگوی شما باشند.

بله . سایت طرح بیست به وسیله همکاری با بهترین چاپخانه های  تهران - اصفهان و تبریز اقدام به چاپ هر طرحی و در هر سایزی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ممکن می کند .



موضوعات :
آموزشی

درباره نویسنده

امین سلیم خانی
طراح این طرح : امین سلیم خانی

تمامی حقوق برای امین سلیم خانی محفوظ است . هرگونه انتشار فایل های خریداری شده از Tarh20.com به هر روشی غیر قانونی و غیر شرعی می باشد. مهندس امین سلیم خانی یکی از طراحان برجسته کشور و فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با سابقه ای 5 ساله در طراحی گرافیک و مدیریت صفحات وب می باشند .

طراح گرافیک امین سلیم خانی 910 طرح در طرح 20 دارد .

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
آیا به کمک نیاز دارید ؟
سلام
میتونم کمکتون کنم ؟